Maklumat Penghantaran

1. Selepas tempahan diterima, pihak Delocal.my akan membuat pengesahan. Anda akan menerima notifikasi email status tempahan iaitu ‘On-hold’

2. Pihak kami akan memproses tempahan selepas bayaran telah sah diterima. Anda akan menerima notifikasi email berstatus “Processed”

3. Tempahan yang diterima pada hari Isnin hingga Jumaat, akan diproses dan dihantar pada hari yang sama atau hari berikutnya.

4. Tempahan yang diterima pada hari Sabtu, Ahad atau cuti umum akan diproses dan dihantar pada hari Isnin.

5. Tempahan yang diterima pada hari cuti umum akan diproses dan dihantar pada hari bekerja berikutnya.

6. Penghantaran akan dibuat menggunakan khidmat Poslaju. Delocal.my akan memaklumkan nombor tracking Poslaju melalui email. Anda juga boleh menyemak status penghantaran pada Profile Akaun -> Order

7. Status penghantaran boleh disemak di website Poslaju. Layari www.poslaju.com.my

8. Kos penghantaran barangan seperti berikut:
Jumlah tempahan di bawah RM150:
– Semenanjung Malaysia:RM8
– Sabah atau Sarawak: RM10

Jumlah tempahan RM150 dan ke atas
– Percuma ke seluruh Malaysia

9. Tempoh penghantaran adalah mengikut kawasan:
Semenanjung Malaysia: 2 – 5 hari bekerja (tidak termasuk Ahad dan cuti umum)
Sabah atau Sarawak: 3 – 7 hari bekerja (tidak termasuk Ahad dan cuti umum)

10. Kami berharap anda sedia maklum, DELOCAL tidak mewakili syarikat penghantaran dan berharap barangan yang ditempah selamat sampai pada waktu ditetapkan. Kelewatan akibat gangguan atau masalah syarikat penghantaran adalah di luar kawalan kami. Namun, kami sedaya updaya membantu agar barangan selamat tiba kepada anda.

Sila hubungi kami jika memerlukan sebarang bantuan berkenaan penghantaran di:
Email: support@delocal.my
Telefon: 018-2122 510

Bersedia untuk membuat tempahan?

Sila klik SHOP NOW untuk pelbagai kebaikan dan manfaat daripada produk yang kami tawarkan.